Huiswerkbegeleiding en examentraining

Huiswerkbegeleiding op school door Lyceo

Lyceo biedt huiswerkbegeleiding, bijles en coaching aan op de Hartenlust.  De begeleiding is in principe beschikbaar voor alle leerlingen van de school. Het doel van deze begeleiding is dat de leerlingen zelfstandig leren werken, dat zij met meer motivatie naar school gaan en dat hun resultaten verbeteren.

Begeleiding
Tijdens de bijeenkomsten worden de leerlingen intensief begeleid. Het maak- en leerwerk wordt gecontroleerd en overhoord. Er wordt aandacht besteed aan planning en het aanleren van studievaardigheden (leerstrategieën). Ook is er ruimte voor vakinhoudelijke ondersteuning. Er is veel persoonlijke aandacht en Lyceo onderhoudt regelmatig contact met ouders/verzorgers en met de school over de voortgang van de deelnemers. De huiswerkbegeleiding kan drie, vier of vijf dagen in de week worden bezocht.

Bijles en coaching
Tijdens een bijles krijgt de leerling één-op-één-begeleiding voor een vak waar hij of zij moeite mee heeft. Lyceo hanteert strippenkaarten van vijf of tien bijlessen. Strippenkaarten zijn in te zetten voor één of meerdere vakken naar keuze.

De coaching is voornamelijk gericht op het ‘leren leren’ en het leren plannen. Tijdens de coaching wordt er samen met de leerling onderzocht waar de knelpunten liggen en wordt er een plan opgesteld om daaraan te werken. Coaching vindt één maal per week plaats.

Lyceo voor het examenjaar

Extra examentraining in de buurt

Om ervoor te zorgen dat uw kind zich optimaal kan voorbereiden op de (school)examens, bieden wij de mogelijkheid om een extra examentraining te volgen. Wij zijn daarom, net als voorgaande jaren, een samenwerking aangegaan met Lyceo. Dit zorgt ervoor dat de examentrainingen plaatsvinden bij het Coornhert Lyceum en worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief.

Direct inschrijven
Inschrijvingen voor een examentraining kan via www.lyceo.nl/hartenlust. Wij raden u van harte aan om niet te lang te wachten met inschrijven zodat u verzekerd bent van een plek.

Lyceo Extra
Lyceo zet zich actief in voor gelijke kansen in het onderwerk. Met het Lyceo Extra-programma bieden wij dagelijks kosteloos ondersteuning aan honderden kinderen die dag nodig hebben. Wat wij nog meer doen? Kijk op Lyceo Extra .

Meer weten?
Voor meer informatie over huiswerkbegeleiding en bijles bekijk onze vestiging of neem contact op met de vestigingscoördinator op de Hartenlust via 06 3040 9782.

Meer informatie over Lyceo vindt u op de website van Lyceo.