Sportactiviteiten

De Hartenlust verzorgt, behalve de reguliere lessen lichamelijke opvoeding, de onderstaande sportactiviteiten:

Herfstloop: op de laatste dag vóór de herfstvakantie doet de hele school mee aan de traditionele herfstloop: vijf kilometer hardlopen of wandelen op het Bloemendaalse strand .

Kerstactiviteiten: de laatste dag voor de kerstvakantie zijn er voor alle leerlingen sportactiviteiten naar keuze.

Sportdag: Eén keer per jaar is er  een sportdag voor alle leerlingen.

Sporttoernooien: De Hartenlust doet bij voldoende aanmeldingen mee aan regionale interscolaire sportwedstrijden, zoals basketbal-, volleybal-, voetbal-, schaats-, en softbaltoernooien.

TOP-uren sport in klas 1 en 2 (keuzeprogramma): TOP-uren sport bestaat uit drie onderdelen:

* Clinics van verschillende sporten. Trainers van sportclubs komen trainingen geven. De clinics bestaat uit technische en tactische trainingen.

* tijdens het tweede deel van het programma verzorgt de leerling zelf een sportles;

* het derde deel van TOP-uren sport staat in het teken van het vergaren van kennis, o.a. over de bouw van het menselijk lichaam en het volledige bewegingsapparaat.

TOP-uren sport zijn interessant voor iedereen die graag sport, voor wie meer wil weten over sport en voor hen, die misschien na De Hartenlust een sportopleiding willen gaan volgen